s

Professionals

  • Geen Sales Pitch Vereist
  • Menno de Haan
  • genxskinmarketingsales

Geen Sales Pitch Vereist

Sales Pitch ja of nee

Het was bijna 6 uur en Sandra was de laatste klant die koude en donkere winteravond. Terwijl ze haar pinpas tevoorschijn haalde om te betalen viel haar oog op het discrete maar mooie display met Foundations en ze reageerde op de mooie verpakking. De schoonheidsspecialiste liet  haar de kleur zien die ze zelf ook droeg en vertelde over het verschil tussen de kleuren. Sandra koos direct een kleur en stopte haar pinpas in de automaat zonder naar de prijs te vragen. “Ik hou hiervan en het is ook goed voor me.” zei ze. In een moment ging het totaalbedrag omhoog van €80 naar €120 en verliet ze opgewekt de salon.

Het is verleidelijk om precies te interpreteren hoe onze producten passen in het verhaal van onze klanten—om te proberen ze binnen te halen met een sales pitch of speciale aanbieding die de meeste mensen aanspreekt. Schreeuwen met fluorescerende stickers met “Special Offer” voelt veiliger dan helemaal niets zeggen. Maar je klant haar eigen interpretatie gunnen van hoe jouw producten passen bij haar kijk op de wereld is vaak het beste wat je kunt doen. Sandra had die avond geen zin in een verhaal over waarde, wat ze wel nodig had was een verhaal over zelfverzorging geloven. Het discrete display gaf daar de ruimte toe. Geen sales pitch vereist.

‘s Werelds beste verkopers weten wanneer ze stil moeten zijn om de klant te gunnen op verliefd te worden op het product, zonder ze een lijst met redenen te geven waarvan zij denken dat ze het nodig heeft.

Bron

  • Menno de Haan
  • genxskinmarketingsales

Reacties op deze post (0)

Plaats een reactie