s

Mediskincare Blog

  • Zes Dingen Die Je Specifieke Doelgroep Je Niet Vertelt
  • Professionals

Zes Dingen Die Je Specifieke Doelgroep Je Niet Vertelt

Als je een fan bent van Mad Men herinner je je wellicht de scene waarin Peggy, net begonnen aan haar baan, samen met de andere meiden van het secretariaat deelneemt aan een lipstick test. Terwijl de advertentie verkopers stiekem meekijken vanachter een doorzichtige spiegel. De advertentie verkopers waren slim genoeg om te weten dat als ze de lipstick aan de meiden lieten zien en ze een paar vragen stelden, ze amper bij de waarheid zouden komen. Ze wisten dat het veel beter is om het product te laten testen en te kijken hoe gereageerd werd. Meestal vragen we aan onze klanten wat zij willen als we dat zelf niet weten. Als je aan de vrouw die de licht roze lipstick heeft gekozen vraagt waarom haar voorkeur juist daar naar uit gaat, zal ze trachten om een rationele, op feiten gebaseerde verklaring te vinden om haar besluit te rechtvaardigen. De waarheid is echter dat ze geen andere reden heeft om haar keuze te verklaren dan dat het “goed voelde” (of misschien paste het bij haar haar). Sowieso maakt het antwoord een potje van het spreadsheet. We zijn op zoek naar bewijs en zoals Rory Sutherland zou zeggen, “Cijfers, hoe onzinnig ook, hebben de schijn van objectiviteit.”

Zes Dingen Die Je Specifieke Doelgroep Je niet Vertelt

1. Of je idee aan zal slaan. Niemand kan je dat vertellen. Zelfs de mensen waarvan je denkt dat zij de perfecte klant zijn waarvan jij het exacte probleem gaat oplossen niet. 2. Hoe je de concurrentie verslaat. Klanten vragen naar de fouten van je rivalen is wellicht een gids naar betere service, maar het geeft geen enkele garantie dat ze naar jou zullen overstappen als jij die fouten opknapt. 3. Of iets werkelijk beter is. Een dure les die Coca Cola leerde met de introductie van New Coke over de rug van de resultaten van de Pepsi Challengse was duidelijk. Een slokje nemen is niet hetzelfde als een heel blikje soldaat maken. 4. Hoe mensen zich voelen. Mensen vragen om hun door  culturele factoren beïnvloedde, en op instinct gebaseerde keuzes rationeel te verklaren, is ongetwijfeld niet de beste groeistrategie. 5. Hoe de toekomst eruit zal zien (maar misschien kunnen ze je wel laten zien hoe de toekomst er niet uit zal zien). Steve Jobs en Henry Ford uitten hetzelfde sentiment op een fameuze manier—mensen weten niet wat zij willen totdat ze het zien. Je kunt veel leren over wat kan veranderen door te kijken wat men doet. 6. Wat mensen zullen doen. Mensen zeggen dat ze je dienst zullen proberen, dat ze je product zullen kopen enzovoort, Het enige bewijs dat je daarvan hebt is als ze dat doen. De beste manier om je klanten te begrijpen is om je tussen hen te voegen (online of offline) en te zien hoe zij tegen de wereld aankijken. Vragen leiden altijd tot antwoorden, maar dat betekent niet dat het de juiste zijn. Bron
  • Professionals

Reacties op deze post (0)

Plaats een reactie